Προσωπικό μήνυμα του διαχειριστή

Το ΣΤΑΥΡΟ-ΛΕΞΟ είναι προσωπική δουλειά ετών ολόκληρων (ξεκινήσαμε τον Οκτώβριο του 2010!) και σαν παιδί μου θα συνεχίσει να υπάρχει και να προσφέρει γνώσεις, παιδεία και απόψεις για όλα τα θέματα που ενδιαφέρουν πρωτίστως εμένα τον ίδιο. Ο τίτλος άλλωστε μιλάει για Σταύρου Λέξις, επομένως η υπογραφή μου βρίσκεται παντού σε αυτό το blog.
Μέσα στα χρόνια που πέρασαν ο χρόνος μειώθηκε και τα ενδιαφέροντά μου αυξήθηκαν. Απέκτησα μια υπέροχη οικογένεια και η συγγραφή μπήκε στη ζωή μου. Τα πρώτα μου έργα είναι ήδη εκεί έξω. Εδώ θα βρείτε και τη σελίδα των εκδόσεών μας, καθώς και την προσωπική μου σελίδα ως συγγραφέας. Σας περιμένω να συναντήθουμε σε όποιο από τα ταξίδια αυτά προτιμάτε.
Με παρηγορεί πως η επιλογή μου για διαχρονικά άρθρα από το διαδίκτυο ήταν σωστή, καθώς τόσα χρόνια μετά το ενδιαφέρον μένει αμείωτο από εσάς για τα θέματα που έχουν αναρτηθεί.
Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον, ενισχύει το ενδιαφέρον μου για να συνεχίσω να κάνω όλα όσα αγαπάω.

Σταύρος

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019

Η σαλάτα του Νεοέλληνα

Δεν θέλω να μπω στο γαϊτανάκι του πολέμου που (για ακόμα μια φορά σε αυτή τη χώρα) έχει ξεσπάσει σχετικά με την επικείμενη συμφωνία των Πρεσπών, μα δεν μπορώ να μην σχολιάσω τη δεδομένα κακή συνήθεια όλων μας. Όλα μαζί σε ένα τσουβάλι και σαλάτα στο μυαλό μας!
Αποτέλεσμα εικόνας για μακεδονια
Από τη μία οι υποστηρικτές της συμφωνίας των Πρεσπών. Θεωρούν τη συμφωνία επιτυχία. Χάρη σε αυτή οι γείτονες δεν θα λέγονται σκέτο Μακεδονία. «Άλλωστε με αυτό το όνομα τους ξέρουν όλοι, μόνο εμείς δεν το δεχόμαστε». Βασικό επιχείρημα στη σκέψη τους. Επίσης όποιος έχει αντίθετη άποψη από τα προηγούμενα κιόλας συλλαλητήρια έχει χαρακτηριστεί στην καλύτερη ταλιμπάν και στη χειρότερη χρυσαυγίτης. Έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά και τις περισσότερες φορές στέκονται στους γραφικούς και δεν μπορούν να μπουν ούτε στη λογική πως ανάμεσα σε (τόσο πολύ) κόσμο, υπάρχουν και δημοκράτες που διαδηλώνουν την αντίθεσή τους. 
Από την άλλη, αυτοί που εναντιώνονται. Εδώ έχουμε από όλες τις κατηγορίες ανθρώπων. Ανάμεσα τους και εθνικιστικά μορφώματα, γραφικοί, αλλά και άνθρωποι που έχουν μόνο να κερδίσουν από όλο αυτό. Είναι όμως μόνο αυτοί; Τι γίνεται με όλους τους άλλους; Πώς βάζεις σε μια συγκέντρωση που ενώνει τόσο διαφορετικό κόσμο τους πάντες σε ένα τσουβάλι και τους χαρακτηρίζεις; Αλήθεια μπορεί να γίνει αυτό; Το ότι συμφωνούν μαζί με απλό κόσμο και οι παραπάνω χώροι, σημαίνει αυτόματα ότι τους ασπάζεσαι; Δεν ξέρω πως μπορεί να θεωρηθεί λογικό αυτό. Άρα φαντάζομαι πως αν κάποιος πηγαίνει γήπεδο να δει την ομάδα του και κάποιος οπαδός της ομάδας του είναι χρυσαγίτης, είναι και αυτός; Αν κάποιος άλλος οπαδός της ομάδας του είναι αναρχικός είναι και αυτός; Αν κάποιος είναι άθεος, ορθόδοξος, βουδιστής, καθολικός, ινδουιστής κτλ είναι και αυτός; 
Σύμφωνα με την κοινή πεποίηθηση και το φάγωμα πίσω από τα πληκτρολόγια (στο συγκεκριμένο θέμα εκατέρωθεν) μάλλον ναι. 
Να ξεκαθαρίσω κι εγώ τη θέση μου. Είμαι ενάντια σε αυτή τη συμφωνία. Θεωρώ πολιτική και εθνική ήττα την αποδοχή οποιουδήποτε όρου αναφέρει το όνομα Μακεδονία. Έχω ξαναπεί πως η επίσημη ονομασία Π.Γ.Δ.Μ. ναι μεν περιέχει το ακρωνύμιο Μ. που προέρχεται από τη λέξη Μακεδονία, όμως περιέχει και το αρχικό γράμμα Π. που σημαίνει Πρώην. Θέλω να πιστεύω πως όλοι μας ξέρουμε τη σημαίνει αυτό. Όπου πρώην μιλάμε για προήγουμενο, όχι τωρινό. Η πρώην γυναίκα μου, δεν είναι ακόμα γυναίκα μου. Το πρώην αφεντικό μου δεν είναι αυτή τη στιγμή αφεντικό. Η Πρώην Μακεδονία, δεν είναι Μακεδονία... 
Ναι, θα πει κάποιος, μας τα είπαν κι άλλοι και ξημεροβραδιάζονται στη γείτονα χώρα που είναι όλα φθηνά και πάνε εκεί για ψώνια να παίξουν στο καζίνο κτλ. Λογική σαλάτας ξαναλέω. Και τι σημαίνει αυτό; Επειδή δηλαδή διαφωνεί κάποιος με την ονομασία είπε ότι η η χωρά είναι κακή; Ίσα ίσα το ισχυρότερο διπλωματικό μας χαρτί που πετάχτηκε εν μία νυχτί (που λέει ο λόγος...Το πρόβλημα δεν ξεκίνησε με τον ΣΥΡΙΖΑ...Ας είμαστε ειλικρινείς...) από τη μεριά της Ελλάδος είναι ακριβώς αυτό. Φίλοι μου να σας στηρίξουμε. Δεν έχουμε κανένα θέμα με τη χώρα σας. Και στο ΝΑΤΟ να μπείτε και στην Ε.Ε. και όπου θέλετε. Μην χρησιμοποιήσετε το όνομα που τόσα χρόνια καπηλεύεστε. «Μα τόσα χρόνια όλοι τους λένε Μακεδονία.»Και; Ξαναρωτάω. Πριν καταρρεύσει η Γιουγκοσλαβία δεν τους έλεγαν Μακεδονία. Αντίθετα το γεωγραφικό διαμέρισμα που ανήκει στην Ελλάδα λεγόταν Μακεδονία. Το δικό τους γεωγραφικό διαμέρισμα λεγόταν Βαρντασκα. Αφού όπως λένε συνειδητοποίησαν τις ακρότητες με την καπηλεία Μεγάλου Αλεξάνδρου κτλ (που δεν νομίζω ότι κι εμείς είμαστε άξιοι να αναφέρουμε, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία και αφορά πάλι το σινάφι μας, όχι τους γείτονες!) και αφού όλοι συμφωνούν στην ελληνικότητα της Μακεδονίας, γιατί παρόλα αυτά κρατάνε το όνομα;
«Μα ανήκουν στην ευρύτερη περιοχή της αρχαίας Μακεδονίας και έχουν αυτό το δικαίωμα». Άρα η Ελλάδα έπρεπε να ονομαστεί ολόκληρη Μακεδονία, όπως επίσης και η Αίγυπτος, το Ιράκ, το Ιράν, το Αφγανιστάν και η Τουρκία, άνηκαν στην αρχαία Μακεδονία. Τι κάνουμε με αυτό κύριοι; Να χωριστούμε έτσι δυτικά, ανατολικά, κεντρικά, νότια και βόρεια να τελειώνουμε;
Απέναντι στα παραπάνω επιχειρήματα, συχνά πυκνά ακούω σαν αντεπιχειρήματα τα περί Χρυσής Αυγής, Εκκλησίας κτλ, πράγματα που δεν έχουν να κάνουν με την ουσία του θέματος. Και ξαναρωτάω και αν μπορεί κάποιος ας μου απαντήσει με ειλικρίνια. Τι ακριβώς κερδίζει η Ελλάδα από αυτή τη συμφωνία; Ας απαντήσει σε αυτό το επιχείρημα. Γιατί οι γείτονες κερδίζουν τα πάντα και μπράβο τους. Θέλω να μου πει κάποιος τι κερδίσαμε εμείς. Προφανώς η εντολή για τη συμφωνία ήρθε από έξω και προφανώς κάποια (απειλή ή...) μυστική συμφωνία για κάτι έχει γίνει, όμως θα ήθελα να μου πει κάποιος από τους υποστηρικτές της συμφωνίας τα οφέλη. Όσο κι να έχω ψάξει σε ομιλίες και επίσημα χείλη δεν έχω βρει μια σοβαρή απάντηση. Αν θεωρούν κέρδος πως σταμάτησαν να λένε τους γείτονες Μακεδονία και τη λένε Βόρεια (με αυτό το γράφημα από το BBC που παίζει παντού), να σας πω πως αν ακούσετε δημοσιογράφους, σχολιαστές και πολιτικούς ξένων χωρών, Macedonia και Macedonians λένε ξανά και ξανά. Η ζημιά έχει γίνει και απλά την ολοκληρώνουμε.
Και επειδή τα επιχειρήματα μπορούν να τραβήξουν για πάντα, να διευκρινίσω και κάτι ακόμα. Σέβομαι και αυτούς που είναι υπέρ. Επίσης σέβομαι τη δημοκρατία. Κι ενώ εγώ δεν ψήφισα Σύριζα, κάποιοι το έκαναν. Κι ενώ εγώ δεν υποστηρίζω τον Σύριζα, κάποιο το έκαναν. Και ήταν και από τη Μακεδονία. Προεκλογική δέσμευση ήταν και αυτό. Το έκαναν. Κι αν ήθελε πραγματικά ο κύριος Καμμένος να προσπαθήσει για την Μακεδονία θα έπρεπε να το κάνει ΠΡΙΝ τη συμφωνία των Πρεσπών, όχι μετά... Και για να μην παρεξηγηθώ να τονίσω πως πιστεύω πως και η αντιπολίτευση αυτή τη στιγμή παρακαλάει κρυφά η συμφωνία να περάσει από τον Σύριζα και όχι να σκάσει στα χέρια τους αν γίνουν κυβέρνηση. Γιατί τότε θα αποκαλυφθεί πως σαν θέλει η νύφη (Γερμανία - Ε.Ε.) και ο γαμπρός (Η.Π.Α.) τύφλα να έχει ο πεθερός (Ν.Δ.)... Αν τη βρουν υπογεγραμμένη, έχουν πει θα την τηρήσουν... Μην παραμυθιαστεί κανένας... Βολεύτηκαν και αυτοί... Οι μόνοι χαμένοι θα είμαστε όλοι εμείς και οι φίλοι μας οι Μακεδόνες (οι δικοί μας έτσι;) που θα παλεύουν με την Π.Ο.Π. ονομασία των προϊόντων τους, που θα πρέπει να διευκρινίζουν την καταγωγή τους και πολλά ακόμα που θα τα δούμε στην πορεία να γίνονται...
Και για να απαντήσω και στο ερώτημα «Αφού είναι τετελεσμένο γεγονός από έξω και βλέπεις πως ο όρος Μακεδονία θα έμπαινε έτσι και αλλιώς τι προτείνεις;» Και απαντώ: Αν εξαντλούσα όλες μου τις διπλωματικές οδούς και τα πλεονεκτήματα μου και ότι μπορούσα να κάνω και παρόλα αυτά δεν μπορούσα να το αποφύγω τότε, σε περίπτωση που το Μακεδονία έπρεπε να υπάρχει, θα πρότεινα το Σλαβομακεδονία, που θεωρώ πως είναι πιο «τίμιο» από τα υπόλοιπα συνθετικά. 
Τώρα για χρυσαυγτίτες γραφικούς κτλ δεν σχολιάζω τίποτα... Θα είναι πάντα εκεί, κάνοντας κακό στο σύνολο μας και όχι μόνο σε ένα κόμμάτι που περιστασιακά συμφωνεί μαζί τους σε κάποιο ζήτημα... Όπως αντίστοιχα και με την ακροαριστερά.... 

Σταύρος Θάνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...